11 تیر 1399, 11:59

آینده بازار تابلو های دیجیتال

رشد این بازار به عواملی از قبیل افزایش پذیرش محصول تابلو اعلانات دیجیتال (دیجیتال ساینیج) در حوزه تجاری، دیجیتالی شدن سریع کشورهای نوظهور و افزایش پیشرفتهای مربوط به فناوری نمایش بستگی دارد. همچنین، گسترش شهرهای هوشمند، فرصت های قابل توجهی را در اختیار افرادی که در بازار تابلو های دیجیتال کار می کنند فراهم می آورد.

براین اساس، بخش سخت افزاری به عنوان بزرگترین قسمت از بازار بزرگ تابلوهای اعلانات دیجیتال (دیجیتال ساینیج) در نظر گرفته شده با این حال، انتظار می رود به دلیل پیشرفت های روز افزون در فناوری نرم افزار تابلو های اعلانات دیجیتال و افزایش تقاضا برای تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت محتوا، بخش نرم افزاری شاهد رشد سریع تری باشد.

بر اساس نمودار صنعت، بخش خرده فروشی بیشترین سهم از کل بازار تابلو های اعلانات دیجیتال را در سال 2020 به خود اختصاص داده است. پیش بینی می شود این بخش موقعیت بازار خود را در طول دوره پیش بینی شده حفظ کرده و همچنین در آینده با سرعت قابل توجهی رشد نماید. سال هاست که خرده فروشان در حال سرمایه گذاری در فناوری های هوشمندتر هستند و به طور فزاینده ای بر روی به روز کردن زیرساخت های خود جهت استفاده از تابلو های دیجیتال متمرکز شده اند در نتیجه انتظار می رود این کار باعث رشد بیشتر این بازار گردد.

از نظر جغرافیایی، تخمین زده می شود منطقه آمریکای شمالی بیشترین سهم از بازار جهانی تابلوهای اعلانات دیجیتال (دیجیتال ساینیج) را در سال 2020 در اختیارداشته باشد. با این وجود ، انتظار می رود منطقه آسیا و اقیانوسیه در دوره پیش بینی شده شاهد رشد سریعی باشند. این منطقه دارای تعداد زیادی جمعیت جوان و علاقمند به فناوری است که جمعیت هدف تابلو های اعلانات دیجیتال (دیجیتال ساینیج) را تشکیل می دهد. با افزایش درآمدهای خانگی، پس انداز و سرمایه گذاری، این جمعیت به طور فزاینده ای پذیرای فناوری های جدید موجود دراین بازار خواهد بود. به همین منظور، منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان سریعترین بازار منطقه ای در بازار جهانی تابلو اعلانات دیجیتال رتبه بندی شده اند. ژاپن ، چین و هند به دلیل پیشرفت های فراوان در زمینه فناوری و توسعه زیرساخت ها ،از بزرگترین کشورهایی هستند که بیشترین میزان درآمدزایی در بازار تابلو های اعلانات دیجیتال (دیجیتال ساینیج) را دارا می باشند.