9 اردیبهشت 1399, 12:06

کاربردهای دیجیتال ساینیج


بدین ترتیب Digital Signage عبارت است از یک سیستم ترکیبی متشکل از سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های تخصصی که امکان نمایش طیف گسترده‌ای از اطلاعات را با کاربری‌های متنوع در بستر شبکه فراهم می‌نماید. امروزه فناوریDigital Signage در جهان به عنوان ابزار بسیار نیرومند تبلیغاتی و اطلاع رسانی در اختیار بشر قرار گرفته‌ است. چرا؟ یک تعریف ساده از دیجیتال ساینیج،به این معنی است که با استفاده از صفحات نمابش برای پخش استراتژیک و هدفمند تبلیغات یا محتوای چندرسانه ای در اماکن و مسیرهایی که مورد توجه زیادی قرار دارد، می باشد. با توجه به این تعریف در عصرارتباطات، شما این تکنولوژی در حال پیشرفت را بیشتر و بیشتر خواهید دید و تاثیرات آن را بر دنیای اطلاع زسانی احساس خواهید کرد زیرا هیچ رسانه ایی به این میزان قادر نخواهد بود محتوای پویا (Dynamic Content) را در مکان و زمان صحیح و مناسب با بیشترین تاثیر گذاری به نمایش درآورد. در مقایسه با سیستم سنتی ساینیج چاپی، دیجیتال ساینیج شما را قادر خواهد ساخت تا به بیشترین تاثیر بر مخاطب در زمان مناسب و موردنظرتان برسید. زمانیکه از متدها و روشهای معمولی اطلاع رسانی استفاده می کنید و آن را در محل مورد نظرتان قرار می دهید دیگر این امکان را نخواهید داشت که تجدید نظر یا تغییری در آن ایجاد کنید.

اما با دیجیتال ساینیج، نه تنها شما قادر به انتشار اطلاعات مدنظراتان در بالاترین سرعت با ذخیره هزینه چاپ خواهید بود بلکه این امکان برای شما وجود دارد تا اطلاعات منتشر شده خود را از مکانی دیگر حتی از داخل هواپیما بروزرسانی و نظارت کنید. امروزه دیجیتال ساینیج جایگاه خودش را در تمام حوزه ها به خوبی پیدا کرده است:از خورده فروشی ها تا شرکت های بزرگاز بیمارستان ها تا هتل ها مراکز بازرگانی تا مدارس و دانشگاه ها چرا؟ زیرا توجهات را به تسخیر خودش در می آورد زمانیکه شما می خواهید:مردم را از رویدادها و آخرین تغیررات آنها آگاه سازیدفروش را بالا ببرید یا وفاداری خود نسبت به یک برند خاص نشان دهید یا بخواهید یک پیام ضروری را فورا ابلاغ کنیدو نکته ایی که می تواند در مورد دیجیتال ساینیج از اهمیت بالایی برخورد باشد مقرون به صرفه بودن آن حتی در شرکت های کوچک است.میزان پیچیدگی در اجرا و استفاده از دیجیتال ساینیج بستگی به موارد زیر دارد:تعداد افراد و اماکنی که می خواهید اطلاع رسانی کنید.

مقیاسی که در نظر می گیرید با توجه به توسعه آینده کاریچگونگی مدیریت، توزیع و بروز رسانی محتوانوع محتوایی که می خواهید نمایش و اطلاع رسانی کنیدهمانطور که گفته شد، محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند از تعدادی اشکال و فرم های متفاوت باشد :

 

  • متون ثابت
  • متون متحرک(RSS)
  • عکس
  • گرافیک
  • فایل فلش
  • فایل ویدئو که از پیش ضبط شده
  • پخش تصاویر زنده

 

همه این فرمها می تواند توسط خود شما و یا اگر بودجه شما این اجازه را میدهد توسط شرکت های تبلیغاتی تهیه و آماده گردد.